Mały pacjent w gabinecie

Komunikacja i relacja z małym pacjentem w gabinecie stomatologicznym

Data: 22-23.11.2025 r.

Godzina rozpoczęcia: 9:30

Godzina zakończenia: 16:30

Medical Services

Formularz zgłoszeniowy

Cena szkolenia: 2500 zł za osobę.
Cena za 1 (wybrany) dzień szkoleniowy: 1500 zł za osobę.
Możliwość wystawienia faktury.
Format: stacjonarny (dzień teoretyczny + dzień warsztatowy)

Zgłoszenia przyjmowane są poprzez wysłanie formularza wraz z potwierdzeniem płatności na adres: dagmara.kaczmarek@medicalservices.pl

O szkoleniu

Mały pacjent w gabinecie

Głównym celem szkolenia jest rozwój umiejętności komunikacyjnych i relacyjnych w pracy z dzieckiem,
zmniejszenie lęku stomatologa dziecięcego przed pracą z dzieckiem oraz budowanie zaufania w gabinecie stomatologicznym.

W trakcie dnia szkoleniowego przewidywane są dwie/trzy przerwy na słodki
poczęstunek i networking.
Czas trwania szkolenia jest szacunkowy. W rzeczywistości może nieznacznie się
różnić.
Uwaga – ilość miejsc ograniczona.

Medical Services

Agenda szkolenia

Dzień 1 – 22.11.2025 r. – Część teoretyczna. Komunikacja i relacja z małym pacjentem

Lp. Część 1: Psychologia dziecka w wieku 3–10 lat – co warto wiedzieć w pracy stomatologa
1.
Etapy rozwoju emocjonalnego dziecka
2.
Jak wiek i rozwój wpływają na zachowanie w gabinecie
Lp. Część 2: Lęk przed dentystą – przyczyny i reakcje dziecka
1.
Skąd się bierze lęk?
2.
Typowe reakcje dzieci: opór, płacz, milczenie, agresja
3.
Jak rozpoznawać i adekwatnie reagować na emocje małego pacjenta
Lp. Część 3: Słowa, które budują bezpieczeństwo
1.
Jak mówić, by dziecko słuchało i czuło się bezpiecznie
2.
Jak unikać komunikatów nasilających lęk
Lp. Część 4: Współpraca z rodzicem
1.
Jak rozpoznać, kiedy rodzic pomaga, a kiedy nieświadomie przeszkadza
2.
Strategie nawiązania współpracy z rodzicem
3.
Komunikacja trójkątna: lekarz – dziecko – rodzic
Lp. Część 5: Emocje lekarza w kontakcie z trudnym pacjentem
1.
Jak zachować spokój, gdy dziecko odmawia współpracy
2.
Praca z własnymi emocjami. Jak nie przenosić frustracji na pacjenta
Medical Services

Agenda szkolenia

Dzień 2 – 23.11.2025 r. – Część warsztatowa. Trening komunikacji w praktyce

Lp. Część 1:
1.
Ćwiczenia rozgrzewkowe i autorefleksja
Lp. Część 2: Scenki sytuacyjne z udziałem dzieci
1.
Dzielimy się na kilka zespołów trzyosobowych. Każdy zespół próbuje poradzić sobie z inną sytuacją komunikacyjną. Każda osoba z zespołu ma szansę przećwiczyć swoje umiejętności z poprzedniego dnia.
2.
Pierwszy zespół ma kontakt z dzieckiem, które przychodzi na pierwszą wizytę.
3.
Drugi zespół ma kontakt z dzieckiem, które ma negatywne doświadczenia po dentyście
4.
Trzeci zespół próbuje przeprowadzić wizytę dziecka z rodzicem dyrektywnym, utrudniającym pracę lekarza.
5.
Czwarty zespół ma kontakt z dzieckiem nieśmiałym, lękowym.
Lp. Część 4:
1.
Omówienie skutecznych i nieskutecznych strategii. Analiza interakcji lekarz–dziecko
Informacje o prowadzącym

Aleksandra Bujalska

Psycholog, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, trener umiejętności społecznych.

Absolwentka psychologii na Uniwersytecie Szczecińskim oraz studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Ukończyła liczne kursy specjalistyczne, m.in. z terapii schematów w pracy z rodziną, kreatywnych interwencji w terapii lęku u dzieci i młodzieży, treningu uważności i coachingu rodzicielskiego.

Od wielu lat pracuje z dziećmi w wieku przedszkolnym, szkolnym i młodzieżą, wspierając je w budowaniu poczucia bezpieczeństwa i radzeniu sobie z lękiem. Swoje doświadczenie zdobywała w żłobku, ośrodku terapeutycznym dla dzieci ze spektrum autyzmu, placówkach edukacyjnych oraz na Oddziale Psychiatrycznym Dzieci i Młodzieży SPS ZOZ Zdroje.

Na co dzień prowadzi własny gabinet psychoterapeutyczny oraz pracuje w przedszkolu, gdzie dba o rozwój emocjonalno-społeczny dzieci i wspiera rodziców oraz nauczycieli w budowaniu relacji opartych na zaufaniu i zrozumieniu.

Pracuje w podejściu poznawczo-behawioralnym, a swoją pracę regularnie poddaje superwizji. Stale poszerza kompetencje poprzez udział w szkoleniach i doświadczeniach własnych, aby jeszcze skuteczniej wspierać dzieci i dorosłych w wyzwaniach związanych z lękiem i komunikacją.

Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!

Kontakt w sprawie szkoleń:

Dagmara Kaczmarek

E-mail: dagmara.kaczmarek@medicalservices.pl

Tel.: +48 798 018 712